KONKORS: Концентрат новин

Головне, без зайвого

На дороги та мости. Світовий банк затвердив багатомільйонний проєкт для інфраструктури України


Український військовий біля зруйнованого Романівського мосту на виїзді з Ірпеня, березень 2022 (Фото: REUTERS / Oleksandr Ratushniak)

DRIVE доповнює чинний проєкт «Відновлення основної логістичної інфраструктури та приєднання до мережі (RELINC)», у межах якого поставлено модульні дорожні мости та виготовлено 200 вагонів-платформ для збільшення вантажопідйомності та експортної спроможності Укрзалізниці, повідомляє Інтерфакс-Україна.

У Світовому банку зазначили, що від початку війни в лютому 2022 року транспортна інфраструктура України зазнала значних пошкоджень, що порушило ключові маршрути імпорту та експорту. Згідно з нещодавно опублікованою Швидкою оцінкою завданих збитків і потреб на відновлення (RDNA4), у транспортному секторі дорожня інфраструктура постраждала найбільше: 58% транспортного сектору; 30% державних доріг і мостів, 11% місцевих доріг і мостів та 17% комунальних доріг зазнали значних руйнувань.

Фінансування проєкту DRIVE включає позику $212 млн від Міжнародного банку реконструкції та розвитку (МБРР) у рамках Цільового фонду з надання необхідної кредитної підтримки Україні (ADVANCE Ukraine), який підтримав уряд Японії. У фінансування також входить кредит $210 млн від Спеціальної програми для відновлення України та Молдови (SPUR) і грант $10 млн від Цільового фонду підтримки, відновлення, відбудови та реформування України (URTF).

Проєкт реалізовуватиме Державне агентство відновлення та розвитку інфраструктури України.

На сторінці проєкту на сайті банку зазначається, що він має три складові, першою з яких є збереження національної мережі доріг. Ця складова включає два компоненти. У рамках першого — інвестиції для національних доріг на суму $270,48 млн — фінансується проєктування, виконання та нагляд за будівельними роботами, спрямованими на підтримання в належному експлуатаційному стані окремих ділянок національних доріг, зокрема шляхом оперативного утримання, капітального ремонту доріг і капітального ремонту мостів.

Другий компонент — реформа національних автомобільних доріг і автомобільного транспорту — виділяється $90 млн на ефективність роботи транспортного сектора з підходом, орієнтованим на результат.

Друга складова на $39 млн — періодичний догляд за мережею доріг державного значення, у ній також два компоненти: встановлення аварійних модульних дорожніх мостів і кліматично-розумне збереження ключових ланок дорожньої мережі.

Третя складова — технічна допомога та управління проєктами, яка також містить два компоненти: технічну допомогу та розроблення проєктів (грант URTF на $9 млн), що доповнює компоненти, орієнтовані на інвестиції, та управління проєктом (грант URTF на $1 млн), який фінансує прийнятні витрати на підтримку впровадження та управління проєктом, навчання та обмін знаннями.

У банку додали, що DRIVE також тісно узгоджується з нещодавніми та поточними аналітичними заходами і технічною допомогою Світового банку та Міжнародної фінансової корпорації (IFC). Серед них — RDNA4 та майбутні політичні записки щодо фінансування дорожнього сектору та розвитку дорожніх концесій в Україні.

Раніше повідомлялося, що вперше Світовий банк фінансує в розмірі $50 млн на відновлення зруйнованої Росією інфраструктури в Україні.