KONKORS: Концентрат новин

Головне, без зайвого

«Занадто великий, щоб впасти». Якби та ракета влучила, виникла б загроза економіці України — як інновації врятували ПриватБанк під час війни


Найважливішу свою інновацію ПриватБанк втілив на самому початку повномасштабного російського вторгнення. Про це під час заходу NV «Україна змінює світ. Діалоги про можливості» заявив Дмитро Мусієнко, член правління з питань роздрібного бізнесу ПриватБанку.

«На початку війни ракета впала біля дата-центру ПриватБанку у Дніпрі. Якби вона влучила у нього — виникла б серйозна загроза для економіки України. Банк тоді обслуговував 18,5 млн клієнтів, 7 тис. банкоматів, 300 тис. терміналів — велика частина готівкових і безготівкових розрахунків могла б просто зупинились», — пригадав Мусієнко.

«Тому найбільша інновація, яку ми зробили під час війни, — перевели всі наші дата-центри в хмару. І зробили це протягом 45 днів. І ми зараз абсолютно спокійні, навіть якщо будь-що трапиться з нашими фізичними дата-центрами — загрози для операційної стабільності банку немає», — розповів він.

Крім того, зазначив Мусієнко, з початком війни ПриватБанк був єдиним банком, який не зупиняв кредитування, і це при тому, що близько 2,5 млн клієнтів поїхали за кордон.

Говорячи про інновації у банківському секторі і, зокрема, у ПриватБанку, він згадав вислів Too big to fail: «Ти не можеш собі дозволити впасти. Наш розмір іноді є і обмеженням для наших інновацій… Ми не digital-банк, який має два продукти, три сервіси, і якщо завтра впаде, то ніхто і не помітить».

Взагалі, вважає Мусієнко, інновації в банківському секторі – це всі процеси і продукти, які спрощують, покращують життя та досвід клієнтів, покращують ставлення клієнтів до банків.

Він навів приклади інновацій ПриватБанку за останній час.

У сфері послуг для бізнесу (B2B):

— Сервіс відкриття рахунків для фопів онлайн. «Це набагато спростило клієнтський шлях. В ПриватБанку обслуговуються близько 700 тис. ФОПів, і 46% нових клієнтів відкривають рахунки саме онлайн»;

— Запуск Tap to Pay — платіжного терміналу в телефоні. «Ми були першими в Україні, хто це зробив на базі iOS і шостими в світі, з ким Apple вирішила цей продукт запустити».

У сфері послуг для фізичних осіб (B2C):

— програма лояльності Привіт, якою постійно користуються 5 млн клієнтів, з яких 3 млн — активні юзери (тобто мінімум раз на місяць користуються пропозиціями, які надсилає банк). «Це перша програма банку в Україні, яка побудована, використовуючи інструменти штучного інтелекту, machine learning, математичних моделей, — завдяки цьому ми надаємо персоналізовані пропозиції клієнтам щодо скидок, дисконтів тощо. У нас 400 партнерів — компаній в Україні (ОККО, WOG, Розетка, Аврора та інші)», — зазначив Мусієнко.

Він також додав, що за підсумками 2024 року ПриватБанк забезпечив 43% прибутку банківської системи України — це 81 млрд грн до оподаткування.