У СБУ заявили, що до організації схеми причетні керівники одного з комунальних підприємств, що знаходиться у вертикалі КМДА (Фото: СБУ)
Про це повідомила пресслужба СБУ у вівторок, 22 квітня.
За даними СБУ, до організації цієї схеми причетні чинний та колишній керівники одного з комунальних підприємств, що знаходиться у вертикалі Київської міської державної адміністрації (КМДА).
Слідство з’ясувало, що ще до початку повномасштабної війни вони штучно завищили вартість будівельних матеріалів під час зведення мосту, а отриману «різницю» розподілили між учасниками оборудки.
У СБУ зазначили, що протягом 2018−2019 років фігуранти майже в шість разів «переплатили» за гуртові партії сіток для укріплення опор мостового переходу. Середня вартість такої сітки на ринку становила 110 доларів, а фігуранти придбали її по 610 доларів за одиницю.
Організатори схеми уклали договір з афілійованою будкомпанією у Києві. Потім підрядники придбали у підконтрольної фірми на Близькому Сході 8800 технологічних сіток, додає СБУ.
Правоохоронці знайшли та вилучили у фігурантів комп’ютерну техніку, мобільні телефони й документи із доказами вчинення злочину.
Колишньому та чинному керівникам комунального підприємства КМДА та їхньому спільнику — ексдиректору підрядної компанії – повідомили про підозру за ч. 2 ст. 27, ч. 5 ст. 191 Кримінального кодексу України (співучасть у привласненні майна або заволодіння ним шляхом зловживання службовим становищем, вчинені в особливо великих розмірах організованою групою). Зловмисникам загрожує до 12 років в’язниці.
Що відомо про будівництво Подільського мостового переходу та запуск руху
Міст у Києві через річки Дніпро та Десенка, який мав з’єднати Подільський район із районом Воскресенка та Райдужним житловим масивом, почали будувати 1993 року. Однак майже одразу будівництво довелося зупинити через нестачу коштів.
Проєкт знову було запущено 2003 року, і тоді будівництво мосту планувалося закінчити через п’ять років. Але лише в жовтні 2010 року в експлуатацію було здано першу чергу мосту, а потім знову через проблеми з фінансуванням будівництво було відкладено.
У квітні 2017 року між КП Дирекція з будівництва дорожньо-транспортних споруд міста Києва та генпідрядником було укладено договір на виконання робіт з будівництва Подільського мосту.
У листопаді 2019 року генпідрядник залучив підрядні організації для надання послуг із використання найманого нестандартного обладнання з операторами (машиністами та допоміжним персоналом), включно з переміщенням важких вантажів та іншими допоміжними послугами.
Упродовж 2020 року на підставі підписаних актів здавання-приймання виконаних робіт із бюджету було перераховано кошти на загальну суму близько 148 млн грн.
Згідно з висновком експертів, обсяги та вартість виконаних робіт не відповідають відомостям, зазначеним у документах. Суму завищення оцінили в 1,8 млн грн.
2021 року столична прокуратура виявила розкрадання 150 мільйонів грн на будівництві Подільського мосту.
1 грудня 2023 року відкрили рух спецтранспорту, автомобілів екстрених служб та автобусне сполучення для пасажирів із лівого берега на правий Подільсько-Воскресенським мостовим переходом.