KONKORS: Концентрат новин

Головне, без зайвого

Автомобільні мита Трампа — фінансист розповів, як це вдарить по покупцях / NV


Президент США Дональд Трамп (Фото: REUTERS/Evelyn Hockstein)

Як йідеться в колонці NV Бізнес, про це заявив фінансист, засновник First Kyiv Investment Club Іван Компан. «Хоч би що ми планували, хоч би які ймовірності розраховували, достатньо Трампу взяти слово й оголосити чергову ініціативу, як ринок починає невідворотно лихоманити», — зазначив Компан.

Він також підкреслив: «Ринки наповнилися чутками, що адміністрація Трампа обмежить географію підвищення взаємних мит лише „Dirty 15“, країнами, з якими США має негативне торговельне сальдо. Новини інвесторам сподобалися, індекси злетіли вгору. Це ще раз підтвердило припущення, що саме тарифи є головним каталізатором для ринків в останні тижні. Остаточну інформацію про взаємні тарифи з усім світом ми очікуємо 2 квітня, яке Трамп охрестив „Днем звільнення“. Мається на увазі звільнення від несправедливості, якої десятиліттями зазнавала Америка в процесі торгівлі з іншими країнами, поки не прийшов визволитель Трамп».

Говорячи про наслідки запровадження США автомобільних мит, Компан зазначив: «Аналітики JPMorgan підрахували, що запропоновані Трампом тарифи на імпорт автомобілів з Канади та Мексики обійдуться галузі близько $41 млрд на рік, якщо автовиробники візьмуть на себе всі витрати. Після підвищення тарифів для всіх без винятку країн оцінку втрат було подвоєно, до $82 млрд. Звісно, автовиробники не захочуть страждати і нести весь тягар збитків на самоті, тож спробують перекласти вартість тарифів на споживачів. Якщо так і буде, то за оцінками JPMorgan, ціни на автомобілі зростуть майже на 12%».

Раніше повідомлялося, що 27 березня 2025 року президент США Дональд Трамп оголосив про введення мита в розмірі 25% на всі автомобілі, вироблені не в Сполучених Штатах.

Мита набудуть чинності з 3 квітня. Наразі базове мито на імпорт автомобілів у США становить 2,5%. Мита застосовуватимуться до легкових і вантажних автомобілів, вироблених у країнах, що мають угоди про вільну торгівлю зі США, включно з Канадою, Мексикою та Південною Кореєю. Вони постраждають найбільше, як і Японія та виробники автомобілів з Європейського Союзу, а також Велика Британія.

Мита також застосовуватимуться до імпорту основних автомобільних комплектуючих, таких як двигуни та їхні деталі, трансмісії, електрообладнання. Утім, введення мит на деталі може бути відкладено на місяць, про що буде повідомлено додатково.

За словами Трампа, він очікує, що нові мита спонукають автовиробників збільшити інвестиції в США, а не в Канаду чи Мексику.

Трамп також заявив, що оголошені мита можуть виявитися нейтральними або навіть корисними для Tesla, додавши, що Ілон Маск не давав йому порад щодо автомобільних мит.

У відповідь Маск заявив, що мита торкнуться і Tesla: «Це вплине на вартість деталей для автомобілів Tesla, які поставляються з інших країн. Вплив на вартість не є незначним».

Президент Європейської комісії Урсула фон дер Ляєн відреагувала на рішення президента США Дональда Трампа запровадити 25-відсоткове мито на імпорт автомобілів.

Канада попередила, що готує відповідь на автомобільні мита Трампа. Також Німеччина відреагувала на автомобільні мита Трампа.

А ось Британія вирішила виторгувати у Трампа звільнення від автомобільних мит в обмін на преференції для Tesla Ілона Маска.