Як йдеться в матеріалі Reuters, акції автовиробників по всьому світу впали, водночас американський автогігант General Motors (GM.N) впав на 7% на передпродажних торгах, а Ford Motor (F.N) втратив близько 4%.
Мита Трампа роблять американських автовиробників вразливими після багатьох років створення великого транскордонного ланцюжка поставок і розширення складальних підприємств у Мексиці та Канаді, які мають вирішальне значення для підтримки їхніх продажів у США.
Після відкриття європейських ринків акції Volkswagen, провідного європейського автовиробника, впали на 2%, тоді як акції люксових брендів BMW (BMWG.DE) і Mercedes-Benz (MBGn.DE) впали приблизно на 3% кожен.
Згідно з даними LSEG, акції Toyota впали на 2,7%, Honda — на 3% і Nissan — на 2,2%. Hyundai Motor і Kia впали приблизно на 4% кожна.
«Мексика, Японія, Південна Корея, Канада і Німеччина є найбільшими постачальниками автомобільної продукції в США і можуть програти, якщо Трамп не відступить», — сказав Расс Молд, інвестиційний директор AJ Bell.
«Це ще один удар по відносинах між США та рештою світу і ще одна причина для зневіри інвесторів».
Як йдеться в матеріалі, Volkswagen перебуває в зоні ризику, оскільки 43% його продажів у США надходить із Мексики.
Глава асоціації автомобільної промисловості Німеччини заявив, що тарифи є «фатальним сигналом» для світової торгівлі.
«Ризик глобального торгового конфлікту — з негативними наслідками для світової економіки і зростання, добробуту, робочих місць і споживчих цін — високий для всіх сторін», — заявила президент VDA Гільдегард Мюллер у своїй заяві, закликавши до двосторонніх перемовин між США і ЄС для пошуку рішення.
Адміністрація США встановила крайній термін 2 квітня для розкриття своєї ширшої політики щодо тарифів, що означає, що удар по акціях був менш драматичним, ніж коли Трамп вперше пригрозив виробникам з інших країн додатковими зборами.
Але цей сигнал, що завдає шкоди союзникам і покупцям автомобілів, тим не менш, тривожить ринки, які не поспішають визнавати, що мита можуть стати постійними і призвести до довгострокових змін у світових торгових потоках.
Майже половина з 16 мільйонів автомобілів, проданих у США торік, були імпортними, а їхня загальна вартість перевищила 330 мільярдів доларів, кажуть аналітики Goldman Sachs.
Раніше повідомлялося, що 27 березня 2025 року президент США Дональд Трамп оголосив про введення мита в розмірі 25% на всі автомобілі, вироблені не в Сполучених Штатах.
Мита набудуть чинності з 3 квітня. Наразі базове мито на імпорт автомобілів у США становить 2,5%. Мита застосовуватимуться до легкових і вантажних автомобілів, вироблених у країнах, що мають угоди про вільну торгівлю зі США, включно з Канадою, Мексикою та Південною Кореєю. Вони постраждають найбільше, як і Японія та виробники автомобілів з Європейського Союзу, а також Велика Британія.
Мита також застосовуватимуться до імпорту основних автомобільних комплектуючих, таких як двигуни та їхні деталі, трансмісії, електрообладнання. Утім, введення мит на деталі може бути відкладено на місяць, про що буде повідомлено додатково.
За словами Трампа, він очікує, що нові мита спонукають автовиробників збільшити інвестиції в США, а не в Канаду чи Мексику.
Трамп також заявив, що оголошені мита можуть виявитися нейтральними або навіть корисними для Tesla, додавши, що Ілон Маск не давав йому порад щодо автомобільних мит.
У відповідь Маск заявив, що мита торкнуться і Tesla: «Це вплине на вартість деталей для автомобілів Tesla, які поставляються з інших країн. Вплив на вартість не є незначним».
Президент Європейської комісії Урсула фон дер Ляєн відреагувала на рішення президента США Дональда Трампа запровадити 25-відсоткове мито на імпорт автомобілів.
Канада попередила, що готує відповідь на автомобільні мита Трампа. Також Німеччина відреагувала на автомобільні мита Трампа.
А ось Британія вирішила виторгувати у Трампа звільнення від автомобільних мит в обмін на преференції для Tesla Ілона Маска.