Про це пише Bloomberg. Потоки нафти з усіх російських портів за чотири тижні до 23 березня 2025 року зросли до 3,45 млн барелів на добу, що є найвищим показником із 20 жовтня.
Експорт збільшився завдяки появі нового споживача російської нафти — Сирії, що була під владою Асада. Перший вантаж прибув до порту країни на підсанкційному танкері минулого тижня, ще три — перебувають на шляху до нього.
Окрім цього, три танкери, що перевозять нафту з Мурманська, прямують до Індії. Поки що невідомо, чи приймуть ці вантажі в портах країни, куди вони мають прибути наприкінці місяця.
У Тихому океані вантажі нафти з двох сахалінських проєктів продовжують перевантажуватися з санкційних суден на інші судна в Находкінській затоці для подальшого доставлення в Китай.
Близько 2,1 млн барелів російської тихоокеанської нафти залишається на танкерах, що простоюють щонайменше сім днів. Це вдвічі менше, ніж минулого тижня, і менше, ніж 9 млн барелів місяць тому.
За тиждень до 23 березня 28 танкерів завантажили 21,2 млн барелів російської нафти. Цей обсяг різко знизився з 24,88 млн барелів на 33 суднах попереднього тижня.
Окрім цього, за сім днів до 23 березня потоки нафти становили близько 3,03 млн барелів на добу, що на 530 000 барелів на добу менше, ніж минулого тижня.
Падіння було спричинене зменшенням постачань російської нафти сорту Urals з портів Балтійського й Чорного морів.
За тиждень, що завершився 23 березня, валова вартість російського експорту впала приблизно на $190 млн, або на 13%, до $1,27 млрд, причому зниження обсягів постачань більш ніж компенсувало зростання середньотижневих цін.
Експортні ціни на російську нафту марки Urals з балтійських портів зросли приблизно на $0,70 за барель, а з портів у Чорному морі – приблизно на $1,10 за барель. Ціна на ключовий тихоокеанський сорт ESPO зросла приблизно на $1,30. Ціни на нафту з доставленням в Індію зросли приблизно на $0,70.
У середньому за чотири тижні до 23 березня дохід Росії практично не змінився і становив близько $1,45 млрд на тиждень. За цим показником збільшення потоків майже повністю компенсувало зниження цін.
Раніше повідомлялося, що 10 січня 2025 року США запровадили масштабні санкції проти ключової російської галузі для фінансування війни в Україні – нафтової. Вони поширились на найбільші російські нафтовидобувні компанії: Газпромнефть і Сургутнефтегаз, страхові компанії, постачальників послуг у нафтогазовій галузі, російських посадовців, а також на 183 судна так званого «тіньового» флоту, які доставляли російську нафту.
Нові американські санкції проти російської нафти змусили Індію та Китай, які є її найбільшими покупцями, шукати нових постачальників — конкурентів РФ із Близького Сходу, Африки та Америки.
А на тлі підвищення попиту на експорт до Індії та Китаю з-поза меж Росії зріс попит на танкери, що не підпадають під санкції. Це призвело до різкого здорожчання їх фрахту.
25 березня 2025 року стало відомо, що Центральний банк Росії попередив Кремль про те, що у США і ОПЕК є можливість заповнити ринок нафтою і спровокувати повторення тривалого падіння цін, як у 1980-х роках, яке свого часу сприяло розпаду Радянського Союзу.
Президент України Володимир Зеленський 25 березня провів пресконференцію, присвячену результатам переговорів України та США і США з Росієюв Саудівській Аравії протягом останніх трьох днів.