ЄС готовий знизити чинне 10% мито (Фото: REUTERS/Rebecca Cook)
Про це повідомляє Financial Times.
За словами голови торгового комітету Європарламенту Бернда Ланге, ЄС готовий знизити чинне 10% мито на імпорт авто майже до 2,5% – саме такий рівень мит діє у США.
«Ми можемо досягти компромісу, перш ніж тарифи та витрати зростуть ще більше,» — зазначив Ланге.
ЄС прагне уникнути ескалації
За даними FT, Брюссель вже вжив заходів для зменшення торгівельного профіциту зі США, що стало одним із головних приводів для погроз Трампа запровадити нові мита.
Автомобільна індустрія ЄС підтримує ініціативу щодо зниження тарифів, побоюючись, що у разі відмови Трамп реалізує свої попередні заяви про обмеження імпорту європейських авто.
«Європейці не купують наші машини, нашу сільськогосподарську продукцію — вони майже нічого не беруть, а ми купуємо у них усе,» — заявляв раніше Трамп, обґрунтовуючи необхідність нових мит.
Чи виграє Китай?
Оскільки торгівельна політика ЄС має відповідати нормам СОТ, зниження мит автоматично пошириться і на Китай. Однак європейські чиновники запевняють, що різке зростання китайського імпорту неможливе, оскільки на електромобілі з Китаю вже діють мита до 35% через звинувачення в субсидуванні галузі Пекіном.
Як реагує бізнес?
Генеральний директор BMW Олівер Зіпсе та керівник Mercedes Ола Келленіус виступили на підтримку угоди зі США. Брюссель також провів консультації з ключовими автомобільними державами Європи, зокрема з Німеччиною, і Берлін, за попередніми даними, не заперечує проти зниження мит.
Згідно з даними FT, у 2022 році ЄС експортував до США 738 436 автомобілів на суму 37,4 млрд євро, тоді як імпорт зі США склав лише 271 476 авто на 8,7 млрд євро.
Якщо переговори проваляться, ЄС готує відповідь. За словами Ланге, Брюссель може запровадити санкції проти американських технологічних і фінансових компаній.
Очікується, що остаточне рішення щодо зниження мит буде ухвалено найближчим часом.