Голова Комітету з питань фінансів, податкової та митної політики Данило Гетманцев (Фото: NV Олександр Медведєв)
Про це в Telegram повідомив голова Комітету з питань фінансів, податкової та митної політики Данило Гетманцев.
«Перший позитивний момент — сама поява такого звіту. В Україні, на жаль, давно склалася та багато років підтримується стала практика „програмотворення“, коли міністерства та відомства ініціювали розроблення та прийняття сотень масштабних програмних документів — Національних стратегій, національних, державних і галузевих цільових програм та інших подібних документів. Нерідко в них закладалися якісь відверто недосяжні показники чи космічні речі (як-то запуск через територію України декількох гіперлупів, якщо хтось ще про таке пам’ятає), нерідко — не узгоджувані з іншими програмними документами цілі, установки та параметри», — наголосив Гетманцев.
Він також підкреслив: «За рік-два після прийняття документу, після того, як вичерпувався потенціал проведення круглих столів та тематичних конференцій, у тому числі із залученням на ці піар-заходи коштів партнерів, про програми потихеньку забували — при цьому не тільки в частині звітування про те, що насправді зроблено чи досягнуто, але й власне про саме їх виконання. Коли термін реалізації програмного документу добігав до кінця — про неї або „забували“, або у кращому випадку — косметично оновлювали, тихенько додавши 1−2−3 роки на виконання незробленого».
«Тому сам Звіт про підсумки першого року реалізації НСД є гарним сигналом, що це документ — не у „стіл“ (але не забуваємо, що ця стратегія — елемент зобов’язань у рамках співробітництва з МВФ, а там точно пам’ятають та контролюють усі наші зобов’язання. Другий позитивний момент — зроблено дійсно багато корисного для забезпечення макроекономічної та фінансової стабільності, удосконалення процесів податкового та митного адміністрування, адаптації національного податкового і митного законодавства України до законодавства ЄС, діджиталізації та автоматизації, вдосконалення системи управління ризиками, взаємодії з міжнародними партнерами, інституційного розвитку, і це заслуговує на підтримку та подяку», — наголосив Гетманцев.
Він також зазначив: «На 2024 рік у рамках НСД було заплановано виконання 85 заходів. Виконано із передбаченого на звітний період 64 + ще 4 заходи виконані наперед. Не виконано — 21 завдання, або по суті кожне четверте. Як на мене — забагато, адже:
- документ ухвалювався не у перші місяці, а наприкінці другого року повномасштабної війни, і всі органи вже розуміли, в яких умовах ведеться зараз робота, які адміністративні, фінансові, кадрові та інші можливості та спроможності є в їх розпорядженні;
- план-графік реалізації документу не нав’язаний нам кимось ззовні, зміст, обсяги завдань та строки виконання розробляли самі органи, причетні до реалізації НСД.
У державному управлінні якість планування має не менше значення, ніж повнота та своєчасність виконання”.
Раніше повідомлялося, що уряд затвердив Національну стратегіюдоходів на 2024−2030 роки. Документ, схвалений урядом, передбачає об’єднання фізосіб-підприємців (ФОП) другої та третьої групи в одну групу у 2025−2027 рр., яка буде зобов’язана сплачувати податок з обсягу отриманого доходу на основі диференційованої шкали ставок.
Згідно зі стратегією, у рамках реформи ПСО протягом трирічного перехідного періоду ставки єдиного податку для юридичних осіб третьої групи поступово збільшуватимуться до рівня ставки податку на прибуток (18%), після чого юрособам буде заборонено перебувати на спрощеній системі оподаткування.