KONKORS: Концентрат новин

Головне, без зайвого

Too big to fail. Інновації — умова розвитку бізнесу, але є великий ризик


Інновації в банківському секторі — це про процеси та продукти, які мають спростити життя клієнтів.

Як приклад, якщо поглянути на сегмент B2B, минулого року ми запустили сервіс відкриття рахунків для ФОП онлайн. Близько 1 млн ФОПів обслуговуються у Приватбанку і 40,6% нових клієнтів відкривають рахунки онлайн. Також популярний сервіс серед бізнесу — платіжний термінал у телефоні.

Інноваційний продукт для B2C — наша програма лояльності Привіт у Приват24. На сьогодні близько п’яти мільйонів клієнтів є її постійними користувачами. Три мільйони активних юзерів, тобто тих, хто мінімум раз на місяць користуються пропозиціями, які ми надсилаємо. Програма використовує інструменти ШІ, машинного навчання, математичних моделей. Завдяки цьому ми можемо надавати конкретні персоналізовані пропозиції знижок та кешбеків.

Як ми знаходимо ідеї для інноваційного розвитку?

Певну частину ідей створюють люди всередині банку. Але в нас 18,5 млн клієнтів і багато ідей про вдосконалення процесів та продуктів, ми отримуємо саме від них. Клієнти пишуть, що треба покращити, якого продукту не вистачає. І якщо подивитись пайплайн продуктів та сервісів, які ми хочемо розробити чи вдосконалити зараз, то він сягатиме 2027 року.

Інновації та підвищені ризики в Україні

Є такий американський вираз: too big to fail — занадто великі, щоб впасти. Коли масштаб бізнесу великий, будь-яка інновація — завжди ризик. Навіть ризик не того, що проєкт, продукт чи сервіс буде неуспішним, а ризик для операційної стабільності будь-якої компанії, будь-якого банку.

На початку війни російська ракета впала біля нашого дата-центру у Дніпрі. Здається, це був початок березня 2022 року. Якби ракета влучила, напевно, зупинилась би економіка України. Бо Приватбанк — найбільший в Україні – сім тисяч банкоматів, 300 тисяч терміналів у магазинах. Більша частина безготівкових та готівкових розрахунків просто б зупинились. Тому для нас завжди задача номер один — забезпечити операційну стабільність.

Найбільша інновація, яку ми зробили під час війни, — перевели всі наші дата-центри у хмару, зробили це впродовж 45 днів. І зараз ми абсолютно спокійні: будь-що трапиться — усі дані збережені. Загроза для операційної стабільності банку, а відтак і великої частини економіки України, відсутня.

ПриватБанк на сьогодні забезпечує 43% прибутку банківської системи України. Ми отримали 81 млрд прибутку до оподаткування минулого року. Напевно, для нашого акціонера, держави, найважливіше — не наші інноваційні продукти та сервіси, а те, щоби ми генерували постійне кешфлоу, постійний прибуток, який іде на ЗСУ та підтримку оборони. Ми не зупиняли кредитування з початку війни. 2,5 млн тільки наших клієнтів поїхали за кордон, людям потрібен був доступ до кредитних коштів. Зараз здається нормальним, коли банки кредитують. А якщо ми згадаємо початок війни, був величезний стрес. І коли люди мали доступ до кредитів, це значно полегшувало їм життя.

Тому, напевно, найбільшою перешкодою для інновацій ПриватБанку є наш розмір. Ми не діджитальний банк, який має два продукти й три сервіси. Якщо він упаде завтра, ніхто не помітить. А от якщо щось станеться зі ПриватБанком, це будуть величезні втрати та удар по економіці України.

Матеріал створений на основі дискусії під час заходу NV «Україна змінює світ. Діалоги про можливості».