Найважливішу свою інновацію ПриватБанк втілив на самому початку повномасштабного російського вторгнення. Про це під час заходу NV «Україна змінює світ. Діалоги про можливості» заявив Дмитро Мусієнко, член правління з питань роздрібного бізнесу ПриватБанку.
«На початку війни ракета впала біля дата-центру ПриватБанку у Дніпрі. Якби вона влучила у нього — виникла б серйозна загроза для економіки України. Банк тоді обслуговував 18,5 млн клієнтів, 7 тис. банкоматів, 300 тис. терміналів — велика частина готівкових і безготівкових розрахунків могла б просто зупинились», — пригадав Мусієнко.
«Тому найбільша інновація, яку ми зробили під час війни, — перевели всі наші дата-центри в хмару. І зробили це протягом 45 днів. І ми зараз абсолютно спокійні, навіть якщо будь-що трапиться з нашими фізичними дата-центрами — загрози для операційної стабільності банку немає», — розповів він.
Крім того, зазначив Мусієнко, з початком війни ПриватБанк був єдиним банком, який не зупиняв кредитування, і це при тому, що близько 2,5 млн клієнтів поїхали за кордон.
Говорячи про інновації у банківському секторі і, зокрема, у ПриватБанку, він згадав вислів Too big to fail: «Ти не можеш собі дозволити впасти. Наш розмір іноді є і обмеженням для наших інновацій… Ми не digital-банк, який має два продукти, три сервіси, і якщо завтра впаде, то ніхто і не помітить».
Взагалі, вважає Мусієнко, інновації в банківському секторі – це всі процеси і продукти, які спрощують, покращують життя та досвід клієнтів, покращують ставлення клієнтів до банків.
Він навів приклади інновацій ПриватБанку за останній час.
У сфері послуг для бізнесу (B2B):
— Сервіс відкриття рахунків для фопів онлайн. «Це набагато спростило клієнтський шлях. В ПриватБанку обслуговуються близько 700 тис. ФОПів, і 46% нових клієнтів відкривають рахунки саме онлайн»;
— Запуск Tap to Pay — платіжного терміналу в телефоні. «Ми були першими в Україні, хто це зробив на базі iOS і шостими в світі, з ким Apple вирішила цей продукт запустити».
У сфері послуг для фізичних осіб (B2C):
— програма лояльності Привіт, якою постійно користуються 5 млн клієнтів, з яких 3 млн — активні юзери (тобто мінімум раз на місяць користуються пропозиціями, які надсилає банк). «Це перша програма банку в Україні, яка побудована, використовуючи інструменти штучного інтелекту, machine learning, математичних моделей, — завдяки цьому ми надаємо персоналізовані пропозиції клієнтам щодо скидок, дисконтів тощо. У нас 400 партнерів — компаній в Україні (ОККО, WOG, Розетка, Аврора та інші)», — зазначив Мусієнко.
Він також додав, що за підсумками 2024 року ПриватБанк забезпечив 43% прибутку банківської системи України — це 81 млрд грн до оподаткування.