KONKORS: Концентрат новин

Головне, без зайвого

Комітет ВРУ з нацбезпеки закликав Державіаслужбу скасувати передачу повноважень щодо Мі-8 іноземній компанії


Народні депутати висловили жорстку реакцію на рішення Державіаслужби про передачу супроводу ремонтної документації для гелікоптерів Мі-8 іноземній компанії AAL Group Ltd з ОАЕ. Компанія, зареєстрована в офшорній зоні, може бути пов’язана з російським оборонно-промисловим комплексом, що створює загрозу національній безпеці України.

Передача права супроводу ремонтної документації для гелікоптерів Мі-8 іноземній компанії, яку пов’язують із російським оборонно-промисловим комплексом, викликала жорстку реакцію з боку народних депутатів. У парламентському Комітеті з питань нацбезпеки та оборони рішення Державіаслужби вже назвали загрозливим для держави та вимагають його скасувати, пише УНН.

За словами народного депутата, члена Комітету Верховної Ради з питань національної безпеки, оборони та розвідки Федора Веніславського, ситуація викликає серйозне занепокоєння, оскільки критично важливі повноваження передано іноземній компанії з Об’єднаних Арабських Еміратів, зареєстрованій в офшорній зоні. До того ж, за наявною інформацією, ця компанія може бути пов’язана з Російською Федерацією, що створює пряму загрозу національній безпеці України.

“Це рішення не лише може містити дуже істотні ризики для сектору безпеки і оборони, воно є взагалі антидержавним. Фактично, Державна авіаційна служба – це центральний орган виконавчої влади, який міг перебрати на себе повноваження щодо супроводу ремонтної документації на вертольоті Мі-8. Треба сказати, що це головний вертоліт, який експлуатується всіма головними складовими сектору безпеки і оборони України”, – зазначив нардеп.

Федір Веніславський також повідомив, що вже порушив питання передачі важливих повноважень іноземній компанії перед компетентними органами та прем’єр-міністром України і наголосив, що зробив це одразу після ознайомлення з рішенням Державіаслужби, яке викликало серйозне занепокоєння.

“Я звернувся в той же день до Служби безпеки України з депутатським зверненням. Наступного дня звернувся до прем’єр-міністра України Юлії Анатоліївни Свириденко, щоб вони розглянули це питання на засіданні Кабінету міністрів України, терміново скасували це антидержавне рішення Державної авіаційної служби і відсторонили пана Більчука від посади керівника Державної авіаційної служби”, – наголосив член Комітету ВРУ з нацбезпеки.

Підсумовуючи, варто зазначити, що у нинішніх умовах війни передача повноважень із обслуговування стратегічної авіатехніки іноземним структурам без ретельної перевірки створює ризики для України. Йдеться, зокрема про витік чутливої інформації до країни-агресора, ризик саботажу ремонту Мі-8 та залежність оборонної сфери від зовнішніх структур. Це питання потребує негайної, прозорої та виваженої реакції з боку Кабінету Міністрів України та компетентних органів, адже йдеться не лише про процедурні рішення, а про захист національної безпеки та ключових стратегічних інтересів країни.

Що відомо про передачу повноважень щодо Мі-8

Нагадаємо, що на початку серпня Державна авіаційна служба України під керівництвом Олександра Більчука прозвітувала про нібито успішне розв’язання питання щодо супроводження ремонтної документації вертольотів типу Мі-8 та делегування відповідних функцій визначеному суб’єкту. Водночас у публічному повідомленні не було вказано назви компанії, якій передано критично важливі повноваження.

Згодом з’ясувалося, що йдеться про AAL Group Ltd, зареєстровану в Об’єднаних Арабських Еміратах, у Sharjah Airport International Free (SAIF) Zone – тобто іноземну компанію, що функціонує в офшорній юрисдикції. Крім того, за даними з відкритих джерел, кінцевим бенефіціаром AAL Group Ltd може бути російська компанія “Вертольоти Росії”, яка входить до складу державного оборонного концерну “Ростех”.

У результаті цього рішення українські авіаремонтні підприємства – включно з тими, що обслуговують бойові гелікоптери для Збройних сил України, Національної гвардії та інших структур сектору безпеки – зобов’язані погоджувати свої дії з ремонту, обслуговування та модернізації Мі-8 з іноземною компанією. Йдеться, зокрема, про узгодження технічної документації, специфікацій ремонтів, стану окремих бортів, обсягів робіт та іншої чутливої інформації оборонного характеру.